Sista dansen med skurken?

Nyss ringde det mystiska 031-nummer som plågat mig med erbjudande om tele2s bredband. Det erbjudande som de på ett skurkaktigt sätt försökt lura på mig flera gånger tidigare. Den här gången blev det lite annorlunda.

Vederbörande presenterade sig inte den här gången, men han började med att säga att han ringde från tele2 och ville prata om utbyggnaden av bredband i min telestation. Var det jag som stod för bredbandet? Jag sade NEJ och förklarade att jag ville veta vad firman heter som han jobbar hos. Han sade tele2. Jag sade att "det heter den inte för du jobbar hos ett callcenter nånstans". "Jag jobbar åt tele2" upprepade han med fast röst och ökande irritation, två gånger. När jag sade att det var femte gången de ringer mig från samma ställe ändrade han tonfall en smula.

Han frågade om jag fått samma erbjudande och jag förklarade att det var samma jävla manus. Han frågade om de lagt fram det på samma sätt och jag sade att det inte framgått att det var ett "erbjudande" alls, utan att det plötsligt kom en rad om att jag hade en vecka på mig att ångra mig. Han sade "två veckor", vilket betyder att det uppenbarligen var ett komplett manus som de följer. Han korrigerade inte mitt påpekande att erbjudandet var negativ marknadsföring. Han sade att en person ringt mig tre gånger och en annan en gång, plus han själv nu. Alltså loggade tele2 att de fått ett blankt nej fyra gånger och bara fortsätter ringa upp tills någon inte säger nej tillräckligt starkt, eller tills de har nog material för att kunna klippa ihop ett jakande svar?.

Som avrundning frågade han om det inte var så att han kunde få mig att ändra mig angående företaget, och jag sade att erbjudandet var bra men att jag aldrig skulle gå med på att göra affärer med dem eftersom de försökt lura mig. Jag kommer att vända mig till en konkurrent. Han sade att jag inte skulle bli uppringd av dem fler gånger och önskade mig en trevlig kväll.

Jag kan givetvis inte tro på vad han säger, vad gäller det här att få vara ifred. När de tydligen har som policy att envisas med att ringa upp tills de får någon att svara ja på något så finns det inget större hopp om att de skulle hålla vad de lovar i det här fallet. Däremot är det intressant att han flera gånger upprepade att han ringde från tele2. Det här kan inte rimligen vara det enda samtalet som upprepats gång på gång, och klagomålen borde ha nått tele2 under de veckor som gått. Eftersom ingen stoppat det hela måste det vara deras policy att så här ska telemarketing gå till. Med ohederlighet och tjat.

Så lycka till, tele2 på 0317992517. Jag är ensam i hushållet så oavsett hur många gånger ni försöker ringa upp och hitta någon svagsint eller bara mer lättlurad som ni kan dupera så kommer det att vara jag som tar samtalet och säger NEJ. Jag vill inte köpa ett får, jag vill inte ha ert bredband och jag tycker ni kan ringa runt på någon ny marknad i stället för att tjata på kunder som inte litar på er. Var snälla och ljug för någon annan som omväxling.

Trackback URL for this post:

http://webhackande.se/trackback/303

Kommentarer

Skriv ny kommentar

  • Webbadresser och e-postadresser görs automatiskt till länkar.
  • Tillåtna HTML-taggar: <a> <em> <strong> <cite> <code> <ul> <ol> <li> <dl> <dt> <dd>
  • Rader och stycken bryts automatiskt.

Mer information om formateringsmöjligheter